Wednesday, June 29, 2011

Pemergian pengarah PSIS kembali kerahmatullah


Assalamualaikum...

Dukacita Dimaklumkan Bahawa Pengarah Politeknik Sultan Idris Shah, En Dzulkifli Bin Ismail Telah Menghembuskan Nafas Terakhir Beliau Di Hospital Tengku Ampuan Jemaah, Sabak Bernam, Selangor Kira-kira Jam 11.10pagi tadi... Sama-samalah kita Sedekahkan Al-Fatihah Keatas Roh Beliau Semoga Beliau Ditempatkan Dikalangan Orang-orang Yang Beriman...


Takziah diucapkan kepada keluaga Allahyarham.


Hari ini aku dikejutkan dengan berita tentang pemergian pengarah PSIS yg merangkap pengarah aku sendiri dimana tempat aku sedang menuntut ilmu sekarang... Sama-samalah kita bebanyak sedekahkan al-fatihah kepada arwah...semoga roh beliau di tempatkan golongan orang yang beriman....Sebenarnya aku sedih jugak atas pemergiaan arwah..tp ALLAH lebih menyayangi beliau...Yang telah pergi kita redho, dan yang masih hidup teruskan perjuangan anda diatas muka bumi yang bertuah ini....yang dicipta oleh ALLAH yang maha ESA....Alhamdulillah~

Sebenarnya boleh katakan banyak la dosa aku kt arwah...nazubillah...aku alpha dengan kesilapan ku sendiri...moga arwah mahu memaafkan dosa ku dan ku tak pernah lupa untuk memohon keaampunan dari ALLAH....Sebagai manusia, kita tidak pernah alpha daripada kesilapan besar mahupon kecil...dan teruslah kita bertaubat....jadikanlah ini menjadi iktibar pada diriku mahupun kalian semua...

aku dapat berita ini bila aku baru balik dari kerja hari ini...bila aku balik dari kerje, aku terus on9 FB...itu mmg rutin harian aku..huhu...biasalah belek-belek status org lain tetiba aku terbaca status seorang lecture daripada tempat aku belajar mengatakan arwah sudah tiada....terkejut juga aku masa itu...untuk kesahihan lg aku layari laman web pon ada mengatakan perkara yg sama...Tidak lama kemudian mak aku balik daripada mesyuarat..aku terus khabarkan berita tersbut kat mak aku..dia pon terkejut gak...Petangnya itu mak aku tnyer kt kawan dia yang kerja kt PSIS tur..apa berita... Mak aku cerita balik kat aku perkara yang terjadi...Pada masa tu kawan mak aku hendak mengutip sampah(cleaner) daripada bilik pengarah..kawan mak aku tu bg la salam untuk masuk ke bilik pengarah.."Assalamualikum encik"*suara perlahan...arwah tidak menjawab.... kawan mak aku bg salam lagi..."Assalamualaikum encik"*suara agak kuat..arwah pun tidak menyahut...kawan mak aku tu bg lagi salam..."Assalamualaikum encik"*dengan nada kuat tp sopan..arwah pun tidak menyahut...makcik tersbut terus la masuk dn terus pergi tong sampah(buat kerja) makcik tu mengintai apa yg arwah sedang buat smpaikan tidak menyahut salam makcik tersbut...makcik tu mendekati meja arwah dn ternampak arwah sudah terbaring sisi kerusinya...dengan sudah tidak bernafas...makcik tersbut bergegas mendapatkan bantuan dripada yg lain....Pengumuman dibuat dan hendak mengadakan bacaansurah Yassin kerana ingat arwah sedang nazak...susur beberapa minit kemudian pengumuman dibuat pengarah sudah meninggal....dan dipahamkan arwah meninggal akibat serangan jantung...dipahamkan lg arwah mmg mengidap penyakit sakit jantung...dan jantung arwah mengunakan jantung mesin.....


lagi sekali mari sama-sama bebanyak sedekahkan al~fatihah kepada roh arwah....Amin...



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...